Сензорният екран не работи правилно
Съществуват редица начини за коригиране на повишената или намалена чувствителност на сензорния екран, непредсказуеми реакции или липсата на отговор при докосването.
- На производителността на сензорния екран може да повлияе мръсотията, високата температура или използването на калъфи и защитни протектори.
- Ако сте залепили защитен филм върху екрана на устройството, проверете дали той е прилепен плътно към него и дали под него няма прах, мехурчета въздух или вода.
- Махнете защитния калъф от устройството, за да проверите дали не пречи на работата на сензорния екран.
- Избършете екрана с чиста суха кърпа. Използвайте сензорния екран с чисти и сухи ръце.
- Прегряването на устройството може да влоши работата на сензорния екран. Ако устройството е прегряло, оставете го да изстине, а след това проверете работата на сензорния екран.
- Изключете устройството, а след това отново го включете. Това ще Ви позволи да спрете всички работещи приложения и да освободите памет. Понякога тази операция автоматично елиминира проблема.
- Ако устройството не реагира или не се рестартира, може да се наложи принудително рестартиране или изключването му. В случая, настройките и личните данни няма да бъдат изтрити.
Принудително рестартиране или изключване на устройството
-
-
- Натиснете едновременно бутона за увеличаване на звука и бутона за захранването и ги задръжте за около 10 секунди.
- Устройство ще извибрира един път. Следвайте инструкциите по-долу в зависимост от това, необходимо ли е принудително рестартиране на устройството или неговото изключване.
- За принудителното рестартиране на устройството, следвайте следните стъпки. Отпуснете бутоните. Устройството ще се рестартира;
- За принудителното изключване на устройството, следвайте следните стъпки. Продължете да държите бутоните. След няколко секунди устройството ще извибрира три пъти и ще се изключи.
-
Включване на устройството
- Натиснете и задръжте бутона за захранването, докато телефона започне да вибрира.
- Изчакайте стартиране на устройството.
- Ако възникне проблем по време на зареждането, уверете се, че се използва оригиналното зарядно устройство на Sony или USB-кабелът, предназначен за зареждане на вашето устройство. Други зарядни устройства могат да повлияят неблагоприятно върху работата на сензорния екран.
- При наличието на карта с памет, извадете я и рестартирайте устройството. Ако това реши проблема, SD-картата Ви вероятно е повредена. В този случай, трябва да я замените в устройството Xperia™.
- Използвайте безопасен режим, за да разберете дали изтеглените приложения са източник на проблеми. В безопасен режим, устройството се зарежда с приложенията, които са инсталирани към момента на закупуването му. Ако в безопасен режим, производителността на устройството се повиши, вероятно едно или няколко приложения влияят отрицателно върху работата му. Може да излезете от защитен режим и да рестартирате устройството, за да премахнете приложенията, от които се появяват грешките. Ако проблемът е възникнал наскоро и вие не сте сигурни кое приложение може да го предизвиква, опитайте първо да изтриете последно изтегленото приложение.
Включване на функцията Безопасен режим
- Изключете устройството.
- Натиснете и задръжте бутона за захранването.
- Когато се появи логото на Xperia™, пуснете бутона за захранването и след това натиснете и задръжте бутона за намаляване на звука, докато на екрана не се появи Безопасен режим.
За да изключите режима Безопасен режим, рестартирайте устройството.
Премахване на приложение от екрана с приложения
- Отидете на Началния екран и натиснете меню.
- Докоснете дадена област на екрана с приложения и задръжте пръста си, докато устройството не завибрира. Всички приложения, които можете да изтриете са означени с хикс.
- Изберете приложението, което искате да изтриете, след което докоснете OK.
Някои приложения са маркирани с хикс, но не могат да се изтрият. Въпреки това, можете да ги изключите. Когато изключите всички приложения, съответните данни се изтриват, но приложението отново може да се включи в меню Настройки > Приложения.
Можете да използвате приложението Xperia™ Diagnostics за бърза проверка на работата на сензорния екран. Xperia™ Diagnostics позволява да се оценят потенциалните проблеми на хардуера или софтуера на вашето Xperia™ устройство.
Изпълнение на диагностичен тест
- Отидете на Началния екран и натиснете меню.
- Намерете и докоснете Настройки > За телефона > Диагностика.
- Намерете раздела ТЕСТВАНЕ и изберете тест в списъка.
- Следвайте инструкциите и натиснете ДА или НЕ, за да проверите дали работи функцията.
- Докоснете Готово.
- Актуализирайте софтуера на устройството за оптимална производителност. Повече за актуализацията и намирането на последната версия на софтуера.
- За да възстановите фабричните настройки на устройството, направете възстановяване на софтуера с помощта на приложението за компютър Xperia™ Companion. Моля, обърнете внимание, че при възстановяване на софтуера, всички данни, съхранени в устройството, ще бъдат изтрити. Съдържанието, съхранявано на външна карта с памет, като снимки, видео и музика, няма да се изтрие.
Архивиране на данни с помощта на компютър
- Уверете се, че приложението Xperia™ Companion е инсталирано на вашия компютър или Mac®.
- Свържете устройството към компютъра с помощта на USB-Type-C™ кабел.
- На компютъра: отворете приложението Xperia™ Companion, ако то не се стартира автоматично. След известно време, компютърът ще открие устройството.
- Изберете пункта Резервно копиране на главния екран.
- За да направите резервно копие, следвайте инструкциите от екрана.
Възстановяване на софтуера с помощта на Xperia™ Companion
По възможност, винаги копирайте всички данни преди възстановяването на софтуера. В процеса на възстановяване на софтуера, всички данни във вътрешната памет се презаписват. Данните от външната SD-карта се запазват.
- Уверете се, че приложението Xperia™ Companion е инсталирано на вашия компютър или Mac®.
- Отворете Xperia™ Companion на компютъра, но не свързвайте устройството Xperia™ преди появата на съответните инструкции в петия параграф в прозореца Xperia™ Companion.
- Изберете Възстановяване на софтуера от екрана на компютъра.
- Следвайте инструкциите от екрана, за да инсталирате софтуера и да извършите възстановяването.
- Проверете има ли повреда върху екрана. При наличие на такава, моля свържете се с нас.